Petknode ke Petkiller?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua
Dua tiga kucing berlari.Mana nak sama Si Kucing Belang.Kalau seekor dua mati tak apa lagi.Ni dah sampai 16 ekor mati beratus lagi kebuluran apa cerita bang?

Dua tiga hari ni hangat pasal isu Petknode.Tempat boarding kucing-kucing untuk tempoh masa tertentu dan dikenakan bayaran.Tapi masalahnya Petknode ni tak buat kerja yang diamanahkan kepada dorang. Kucing-kucing dekat sini tak dibagi makan dan dibiarkan kelaparan sampai ada yang mati dan kurus kering.What the hell?

Nama pemilik dah lah Melayu Islam tapi sifat perikemanusiaan  tu tak ada.Islam pun menyuruh umatnya supaya menyayangi binatang.

Al-imam al-Bukhari ada meriwayatkan dari Ibnu Umar ra bahawa Nabi S.A.W bersabda, “Seorang wanita memasuki neraka kerana seekor kucing yang diikatnya. Dia tidak memberinya makan dan tidak membiarkannya makan serangga bumi.”
 
Sedih aku tengok gambar-gambar kucing dekat situ.Semua kurus-kurus sebab tak makan.



Hazwan: Semoga mereka yang zalim ni dapat  balasan yang setimpal atas perbuatan mereka.Eh aku baru ada Twitter.Mehla Follow

 

14 comments :

iszieylyanziy said...

kesiannya kucing2,,,tak patut tol

SyazwanSarawak said...

mencik gila >_<

Fathiah Hamim said...

hoh dah penat membebel, dah penat geram, dah penat marah. huhu

shida'R said...

meh2 nk follow tweet dia hehee..

i am S!L4H.. said...

kucing2 itu....

T__T

POSH76 said...

salam aidilfitri

wawa wadzir said...

huhu walopon saya alergic dgn kucing..tp x baik wat kucing2 tu mcm tu taw!!

HazwanDotCom said...

@SyazwanSarawak:
orang macam ni memang tak ada perikemanusiaan langsung

HazwanDotCom said...

@Fathiah Hamim:
tu lah pasal..sabar je la..smoga ada tindakan dari pihak berwajib

HazwanDotCom said...

@shida'R:
heh mai la

HazwanDotCom said...

@i am S!L4H..:
kesian kan ish..sedih je tengok

HazwanDotCom said...

@POSH76:
salam aidilfitri jugak

HazwanDotCom said...

@wawa wadzir:
memang tak patut pun...kejam

HazwanDotCom said...

@iszieylyanziy:
tau takpe..sedih je tengok kucing-kucing ni..kurus,,mati ish3