Fakta Pelik Tapi Benar Di Malaysia

  • Kita mempunyai modem internet tercanggih dan termahal tetapi masih menunggu lama untuk melihat gambar di blog rakan sedikit demi sedikit
  • Iklan telekomunikasi yang gempak di televisyen tetapi di kawasan kita masih berlaku gangguan liputan
  • Had laju di lebuh raya ialah 110 km/j tetapi kenderaan yang mempunyai had laju melebihi 110 km/j masih dijual
  • Laluan motosikal disediakan tetapi masih ramai penunggang motosikal melalui lebuhraya utama
  • Kemalangan di jalan raya masih meningkat walaupun pelbagai kempen dilaksanakan
  • oleh kerajaan
  • Masih ramai yang membuang sampah di kawasan yang mempunyai papan tanda 'Dilarang Membuang Sampah Di Sini'.
  • Masih berebut-rebut menaiki bas walaupun terpampang di pintu bas tersebut 'Sila Beratur'.
  • Masih ramai yang merokok di kawasan larangan merokok
  • Jualan rokok semakin laris walaupun harga rokok dinaikkan dan pelbagai kempen dilaksanakan
  • Lebih ramai orang memakai jersi pasukan kelab luar negara berbanding kelab-kelab tempatan
  • Lebih ramai orang mengenali pemain bola luar negara berbanding pemain tempatan
  • Perlu membayar 20 sen untuk masuk ke tandas awam yang sangat kotor
  • Masih ramai yang meletakkan kenderaan di kawasan yang mempunyai papan tanda 'Dilarang Meletakkan Kenderaan Di Sini'


  • Hazwan: Masih ramai yang tak silent fon dalam wayang walaupun orang lain dah menyumpah-nyumpah dalam hati.Siapa ada fakta lagi?boleh tambah di ruangan komen

26 comments :

morriss said...

wpun lu ManU punye fan, aku terpakse sokong fakta2 kt tu..huh..

touyakaruma said...

Malaysia adalah antara negara paling banyak cetak rompak .. tu aku pernah baca kat mana entah .

HAZWAN17 said...

morris-hahaha..ape kne mgena dgn man u...

touyakaruma-fakta lain...masih ramai yang melintas tanpa guna jejantas...hehe

z4520ft said...

mudah memberi gelaran dan pangkat dengan hanya sedikit jasa (e.g Dato' SRK). kemungkinan juga goal keeper vietnam turut tersenarai antara penerima anugerah.

ayisy said...

huhu.. biaselah tu.. Malaysia. oh yer, satu lagi bila kita nak kuar simpang, kereta di jalan besar tak bg signal bila nak masuk simpang yg sama. buang masa kita tunggu. kalau dia bg signal kan senang boleh kita kuar cepat sikit.

rhapsody LiN said...

ahaha...fakta yg bes. :p

ape2 pon skrg maen download je smua bnda.. mls nk bli cd. :p

Alyssa Villamor said...

haha gelak sorang2 baca entry nie...
betul3..moto suka amik jalan tengah2, pastu kite yg bwk kete nie yg risau lau terlanggar dia..huhu

senorita nadya said...

suka keluarkan undang-undang tapi tak praktikkan.
serupa tak pyh undang2.
ahaha.

tp nty rosak pulak tamadun.

hurm.

HAZWAN17 said...

z4520ft-shah rukh khan pon bley dapat datuk...

ayisy-hehe...belok x bg signal pn satu lg masalah

rhapsody Lin-download tp berhari2 x gune gak :(

Alyssa Villamor-moto tu nk cpat g keje kot..hehe

Eyriqazz said...

U r rite tapi benar...apa dah nak jadi..Koruptsi maybe?

http://eyriqazz.blogspot.com/

HAZWAN17 said...

senorita nadya-bila bakal lawyer berkata-kata

HAZWAN17 said...

Eyriqazz-korupsi mmg dah lama berlaku kat malaysia ni....

oss! said...

ade jugak orang cakap kau hensem. padahal aku hensem jugak. haha!

HAZWAN17 said...

oss-fakta:semua orang hensem..lebih atau kurang je

MILLION DOLLAR GUY said...

entry ni boleh kasi pengajaran kepada rakyat negara ini misalnya.

Salam One Malaysia!

HAZWAN17 said...

Million Dollar Guy-thanks komen imam....salam satu malaysia ga utk ko

ariff said...

kita ada banyak lebuhraya dan tol tapi tiap-tiap hari jalan masih sesak

HAZWAN17 said...

ariff-kenderaan banyak sangat...mane x sesak....

Anonymous said...

saya ada satu fakta pelik di malaysia:
masih ramai nak tulis semula fakta-fakta yang diceduk dari org lain....

HAZWAN17 said...

ko ke yang wat fakta ni?
hahaha.....

Anonymous said...

ala..2 pom cz rkyat malaysia x dgr arhn...kpla batu.....hahahha

SPONGE said...

nk copy dan share plz.,,

Imran said...

Meskipun sudah berkali - kali orang berkata fitnah lebih dahsyat daripada membunuh , namun makin giat orang berfitnah adalah .

Gecko Art said...

@Imran:
fitnah berada di mana-mana zaman sekarang ni

Siti Nurazlinda said...

linda suka fakta fakta ni. linda share kat blog linda jugak ye.

http://sitinurazlinda.blogspot.com/2011/06/fakta-menarik-di-malaysia.html

Faten @ MB said...

minta izin untuk share ya.. =)